Saturday 8 September 2012

Kuala Selangor .

Rabu lepas saya sebenarnya dah kena balik UKM tapi saya tangguhkan atas sebab-sebab tertentu .
 *Maaf kawan-kawan UKM . 

Jadi Khamisnya saya telah nekad untuk pergi berziarah di area Kuala Selangor , maklumlah cuti dah nak habis , waktu itu dalam kepala nak ziarah akhi Qamarul dengan akhi Qayyum sahaja tapi mujur saudari nadia sudi menerima kehadiran kami . Maklumlah saya teruja melihat rakan-rakan UIA si qamarul ni yang berziarah seperti yang digambarkan di postnya yang terdahulu . Tapi pastinya bukanlah itu sebab yang utama . Mungkin antara salah satu sebabnya kerana kami sudah pon saling bertemu semasa ramadhan lepas .  

Pergi ke Kuala Selangor memang sangat mengujakan , apa tidaknya saya sendiri pernah menetap sebentar di Kuala Selangor masa zaman kecik-kecik dahulu iaitu sekitar 1 hingga 3 tahun . Selain itu , Kuala Selangor menjadi dentinasi pertama lawatan selepas habis SPM dulu , ada element nostalgia yang kuat . Walaupun kehadiran yang tergesa-gesa tapi alhamdulillah sambutan sangat mesra . Ini kali kedua saya berbuat begini (raya mengejut) selepas raya di area bangi haritu , walaupun mengejut  tapi still sambutan tip top . Mungkin inilah hasil daripada ukhuwah kami semua sepanjang 5 tahun di sekolah ~ 

Selesai beraya di 3 buah rumah tersebut , kami berjalan-jalan di tempat-tempat menarik area Kuala Selangor . Yang menariknya sepatutnya saya yang paling teruja dengan tempat-tempat yang dilawat , ye la orang luar kan (padahal telok panglima garang je pon..) , tapi tak ... dua orang qamarul dan qayyum ni yang lebih-lebih . Saya biarkan gambar berbicara dan senang maro ngan qays ni copy .
*(walaupun ku mcm segan siket nak upload tp demi korg ku upload jua =P)





























At the end of the day , saya begitu seronok dengan kunjungan ke Kuala Selangor ini . Tapi satu perkara saya sedar , Kuala Selangor itu sendiri tidaklah begitu menyeronokkan kalau hendak diukur dari nilaian materialnya dibanding tempat-tempat seperti Pavilion , Mid valley, tetapi kerana orang-orang di sisi sayalah  yang menjadikan ianya pengalaman yang menarik dan berharga . Macam mana tu ? kerana persaudaraan dan ukhwah itu yang menuntutnya ialah Allah dan RasulNya sendiri ,  sebabtu "seronok" dia lain mcm  =) 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...